Villkor och bestämmelser

Familjensfynd drivs av AM eCom ApS och benämns nedan som Familjensfynd.

Betalningsmetoder

Familjensfynd accepterar betalning med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Klarna och Swish. Betalningen debiteras ditt konto först när varan skickas.

Alla belopp är i SEK. och är inkl. moms.

Familjensfynd använder en godkänd betalningsserver som krypterar alla dina kortuppgifter med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det innebär att dina uppgifter inte kan läsas.

Leverans

Alla våra försändelser hanteras som ett Maxibrev hos PostNord. På det sättet kan vi hålla leveranskostnaderna nere – det innebär också att det alltid är hemleverans på vår försändelse – är du inte hemma när brevet/paketet levereras, kan det hämtas dagen efter i närmaste paketombud. Vi levererar din beställning inom 3 – 5 arbetsdagar

Vi får ofta frågan varifrån varorna levereras. Varorna skickas antingen från vårt fjärrlager i Sverige eller från vårt huvudlager i Danmark – så vi lovar att du aldrig kommer att debiteras tull, moms eller andra avgifter vid mottagandet av paketet. Du kan handla hos oss med förtroende.

Retur och återbetalning:

Vi erbjuder 60 dagars returrätt på köp i vår webbutik.

Du kan antingen välja metoden för din returförsändelse själv, eller du kan köpa en returetikett genom oss till ett fast lågt pris på endast 39 SEK.

Klicka här för att komma till returportalen.

Eller skicka ett mail till kundservice@familjensfynd.se – så hjälper vi dig vidare. Om du själv vill sköta returprocessen kan försändelsen skickas tillbaka till följande adress:

FamiljensFynd / AM Ecom ApS Vendersgade 1G, 7000, Fredericia Danmark




När vi har mottagit din returorder återbetalas pengarna i vårt system till betalkortet. Det kan ta upp till 10 arbetsdagar för pengarna att återföras till ditt konto, beroende på din bank.

Ångerrätt

Det finns 60 dagars ångerrätt på varor som köpts i vår Webshop.
Perioden beräknas från den dag du tar emot beställningen.
Du måste själv betala returkostnaderna.

Avbeställning måste meddelas oss senast 60 dagar efter köpet och du måste returnera försändelsen senast 60 dagar efter avbeställningen.
Meddelandet ska lämnas via e-post till kundservice@familjensfynd.se. I meddelandet måste du tydligt informera oss om att du vill utnyttja din ångerrätt.
Varans skick när du returnerar den
Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varans värde på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Med andra ord – du kan prova varan på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik.
Om varan har testats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som begagnad, vilket innebär att du vid hävning av köpet endast får tillbaka en del eller inget av köpbeloppet, beroende på varans kommersiella värde.
För att få full återbetalning måste du göra samma sak som du skulle göra i en fysisk butik. Du kan testa varan, men inte använda den.

Klagomål – översikt och länkar:
Om du har klagomål på en produkt som du har köpt i vår Webshop kan du skicka ett via EU-kommissionens onlineplattform för klagomål.
Plattformen hittar du här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: kundservice@familjensfynd.se