Cookie- och sekretesspolicy
Dataskyddspolicy
Registeransvarig
Vi är registeransvariga för den personuppgiftsbehandling som vi utför för våra kunder och affärspartners. Du hittar våra kontaktuppgifter nedan.
FamiljensFynd / AM eCom ApS
Vendersgade 1G, 7000, Fredericia
Företagsnummer: DK40055436
Om du har några frågor om behandlingen av dina personuppgifter kan du kontakta oss på kundservice@familjensfund.se.
Bearbetningsaktiviteter
Som GDPR-registrerad registeransvarig har vi följande behandlingsåtgärder.
Webbplatsbesök
När du besöker vår webbplats använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera, vilket du kan läsa mer om i vår cookiepolicy.
Kommunikation med potentiella kunder
Om du har frågor om vår webbplats eller vill ha mer information om våra tjänster kan du kontakta oss via:
Kontaktformulär
E-post
Telefon
Genom att göra detta behandlar vi dina personuppgifter så att vi kan kommunicera med dig, till exempel för att svara på frågor relaterade till våra tjänster. Vi behandlar endast den information du ger oss när du kommunicerar med oss.
Vi behandlar vanligtvis följande allmänna information: namn, e-postadress, telefonnummer.
Vår rättsliga grund för denna behandling av personuppgifter är GDPR artikel 6.1.f.
Vi kommer att avsluta vår kommunikation med dig när det är klart om du vill ha våra tjänster eller inte.
Om det i ett enskilt fall finns ett behov av att behålla dina personuppgifter längre, kan detta vara fallet.
Kunder
Vi måste kommunicera med våra kunder för att säkerställa att tjänsten levereras korrekt. När vi gör detta kan vi behandla information om namn, adress, tjänster, särskilda avtal, betalningsinformation och liknande.
Den rättsliga grunden för denna behandling av personuppgifter är GDPR artikel 6.1.b.
När tjänsten är utförd och eventuella obetalda skulder är betalda, raderar vi personuppgifterna omedelbart.
Nyhetsbrev
Vi har ett nyhetsbrev som du kan prenumerera på frivilligt – och du kan avsluta prenumerationen när som helst.
Nyhetsbrevets syfte är att skicka e-postmeddelanden till prenumeranter med ny information från företaget, som kan innehålla nytt innehåll på webbplatsen eller reklam för våra tjänster.
Vi skickar dig e-postmeddelanden endast om du har gett ditt aktiva samtycke. Detta kräver att du först ger oss din e-postadress, varefter vi skickar ett e-postmeddelande där vi bekräftar din prenumeration. På detta sätt säkerställer vi att du själv har prenumererat på nyhetsbrevet och gett ditt aktiva samtycke.
Den rättsliga grunden för behandlingen av dina personuppgifter i samband med nyhetsbrevet (dvs. din e-postadress) är GDPR artikel 6.1.a.
Vi behandlar dina personuppgifter så länge du fortfarande är prenumerant på nyhetsbrevet. Om du avbryter prenumerationen på nyhetsbrevet slutar vi också skicka det till dig. Om vi inte har skickat dig ett nyhetsbrev på 1 år, upphör ditt samtycke på grund av vår inaktivitet.
Om du avbryter prenumerationen på nyhetsbrevet behåller vi ditt tidigare samtycke i 2 år från den sista användningen på grund av preskriptionstiden som definieras i konsumentombudsmannens riktlinjer för skräppost i avsnitt 11.3.
Bokföring Vi måste behålla all bokföringsmaterial enligt bokföringslagen. Detta innebär att vi lagrar fakturor och liknande dokument för bokföringsändamål. Dessa kan inkludera allmänna personuppgifter som namn, adress och beskrivning av tjänster.
Rättslig grund för behandling av dina personuppgifter för bokföringsändamål är dataskyddsförordningens artikel 6.1 a.
Vi behåller denna information i minst 5 år efter det aktuella räkenskapsårets slut.
Jobbansökningar Vi tar emot jobbansökningar för att utvärdera om de matchar våra rekryteringsbehov.
Om du skickar in en jobbansökan till oss är rättslig grund för behandling av dina personuppgifter dataskyddsförordningens artikel 6.1 f.
Om du har skickat in en oombedd ansökan utvärderar vi omedelbart om din ansökan är relevant, och om den inte är det, raderar vi dina uppgifter.
Om du har skickat in en ansökan till ett öppet jobb, tar vi bort din ansökan om du inte anställs och direkt när rätt kandidat har hittats.
Om du är del av rekryteringsprocessen och/eller blir anställd, kommer vi att ge dig särskild information om hur vi hanterar dina personuppgifter i detta sammanhang.
Datahanterare Få kan göra allt på egen hand, och det kan inte vi heller. Därför har vi partners och använder leverantörer, varav vissa kan vara datahanterare.
Externa leverantörer kan till exempel erbjuda system för vårt arbete, våra tjänster, rådgivning, IT-hosting eller marknadsföring.
Samarbetspartners Vi samarbetar bland annat med Klarna. Läs mer här:
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalningsmetoder kan vi vid köptillfället överföra dina personuppgifter i form av kontakt- och orderinformation till Klarna, så att Klarna kan bedöma om du kvalificerar dig för deras betalningsmetoder och anpassa dessa metoder för dig. Dina överförda personuppgifter hanteras enligt Klarnas egen dataskyddspolicy.
Det är vårt ansvar att se till att dina personuppgifter hanteras korrekt. Därför ställer vi höga krav på våra partners, och våra partners måste garantera att dina personuppgifter skyddas.
Därför ingår vi avtal i denna riktning med företag (datahanterare) som behandlar personuppgifter för vår räkning, för att förbättra skyddet av dina personuppgifter.
Överföring av personuppgifter Vi överför inte dina personuppgifter till tredje part.
Profilering och automatiserade beslut Vi utför inte profilering eller automatiserade beslutsprocesser.
Överföringar till tredje länder Vi använder vanligtvis databehandlare för personuppgifter som är belägna inom EU/EEA eller som lagrar data inom EU/EEA.
I vissa fall är detta inte möjligt, och då kan databehandlare utanför EU/EEA användas om de kan erbjuda tillräckligt skydd för dina personuppgifter.
Behandlingens säkerhet Vi ser till att behandlingen av personuppgifter är säker genom att använda lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder.
Vi har genomfört riskbedömningar av behandlingen av personuppgifter och därefter infört lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att förbättra säkerheten i behandlingen.
Ett av de viktigaste åtgärderna i vårt kontor är att hålla våra anställda uppdaterade om GDPR genom kontinuerlig medvetenhetsutbildning och GDPR-utbildning samt att genomgå GDPR-procedurer med de anställda.
De registrerades rättigheter Enligt dataskyddsförordningen har du flera rättigheter relaterade till behandlingen av dina personuppgifter.
Om du vill utöva dina rättigheter, vänligen kontakta oss så att vi kan hjälpa dig.
Rätten till tillgång Du har rätt att se de uppgifter vi behandlar om dig och att få ytterligare information.
Rätt till rättelse Du har rätt att få felaktiga uppgifter om dig rättade.
Rätt till radering I vissa undantagsfall har du rätt att få dina uppgifter raderade innan den allmänna raderingstiden.
Rätt till begränsning av behandling I vissa fall har du rätt att få behandlingen av dina personuppgifter begränsad. Om du har rätt till begränsad behandling kan vi framöver endast behandla uppgifterna – förutom för lagring – med ditt samtycke eller för att formulera, lägga fram eller försvara ett rättsligt anspråk, eller för att skydda en person eller av väsentliga allmänna intressen.